Dijital Yetkinlik Eğitim Paketi
K12 programlarına kayıtlı öğrenciler için öğrenme deneyimleri oluşturmak amacıyla dijital teknolojileri kullanmak isteyen hizmet içi öğretmenler (K12) ve diğer eğitim personeli için kapsamlı dijital öğretmen eğitim modülleri geliştirilmektedir. MEB eğitim personelinin kullanımı için çevrim içi olarak sunulacaktır.
Modüller, farklı eğitim teknolojisi kullanıcılarına dijital araçları, kaynakları keşfetmeleri, seviyelerine ve ilgi alanlarına göre zorlukları ve görevleri üstlenmeleri için bir seçenek sunacaktır. Bu eğitimi tamamlayan kullanıcıların, dijital öğrenme içeriği ve öğretim araçları oluşturma ve erken çocukluk, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim programlarındaki çocuklara eğitim vermek için dijital pedagojileri kullanma bilgi ve becerisine sahip olmaları beklenmektedir.
Bu kendi kendine öğrenme modüllerinde ele alınan konular şunları içerecektir:
- 1Temel Dijital Okuryazarlıklar
- 2Güncel ve Gelişmekte Olan Teknolojiler
- 3Dijital Dünyada Sorumlu Davranışlar
- 4Dijital Öğrenme Ortamında Kapsayıcılık
- 5Dijital Ortamlarda İletişim ve İş Birliği
- 6Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dijital Kaynaklar
- 7Dijital Ortamların Tasarımı ve Yönetimi: Kuramsal Yapı
- 8Dijital Ortamların Tasarımı ve Yönetimi: Uygulama Örnekleri
- 9Ölçme ve Değerlendirmede Dijital Araçlar
- 10Öğrencilerin Dijital Becerilerinin Desteklenmesi
Öğretmenlerin kendi başlarına dijital öğrenme içeriği ve öğretim araçları geliştirme kapasitelerini geliştirmelerine destek olmak amacıyla, farklı eğitim seviyeleri ve öğrenme konu alanları için örnek dijital öğrenme içerikleri ve öğretim araçlarıgeliştirilmektedir. Bu içerik ve araçlar, öğretmenlerin eğitimi için de referans olarak kullanılacaktır.
İlgili dijital eğitim modülleri yayınlandığında, duyurular yapılacak olup, Öğretmen Bilişim Ağı platformu üzerinden ulaşılabilecektir.
Bu web sitesi, “Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi” kapsamında, Avrupa Birliği’nin finansal desteği ile yayınlanmıştır.
Web sitesinde paylaşılan görüşler hiçbir şekilde Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF’in resmi görüş ve politikalarını yansıtmamaktadır.



