28 Ocak, 2025

Öğretmen Eğitimi Platform İnceleme Çalıştayı – Kızılcahamam

Yenilik ve Eğitin Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürlüğü bünyesinde, Avrupa Birliği finansal desteği ve UNICEF iş birliğiyle yürütülen Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi kapsamında, Öğretmen Bilişim Ağı’nın (ÖBA) iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik, 15-17 Ocak 2025 tarihleri arasında “Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi Çalıştayı” düzenlendi.

Ankara’da gerçekleşen çalıştayın açılışı; Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı, Millî Eğitim Akademisi Başkanı Cevdet Vural, Daire Başkanları ve UNICEF Türkiye temsilcilerinin katılımıyla yapıldı. Çalıştayda; üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile Bakanlık personeli, öğretmen ve yöneticiler yer aldı.

Çalıştayda konuşan Genel Müdür Canlı, eğitim teknolojileri ekosisteminin önemine ve YEĞİTEK Genel Müdürlüğünün bu alandaki rolüne değindi. Canlı, “Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi, YEĞİTEK olarak yaptığımız diğer çalışmaları tamamlayan özelliklere sahip. Ayrıca, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nde yapılan düzenleme ile Genel Müdürlüğümüze siber güvenlik ve yapay zekâ alanlarında çalışma yapma ve eğitim teknolojileri sektörünü izleyerek tüm paydaşların katılımı ile yön verme sorumluluğu verildi. Tüm bu gelişmeler, eğitim teknolojileri ekosisteminin tüm yönleriyle gelişmesi için önemli.” ifadelerini kullandı.

Millî Eğitim Akademisi Başkanı Cevdet Vural ise konuşmasında, Öğretmenlik Mesleği Kanunu ile gelen teşkilatlanma ve uygulamalardaki değişikliklerden bahsetti. Vural, “Öğretmenlik Mesleği Kanunu Bakanlığımız, öğretmenlerimiz ve kamu yararı için önemli kazanımlar getirdi. Millî Eğitim Akademisinin kurulması da bir diğer önemli kazanım oldu. Çalışmalarımız yoğun şekilde devam ediyor. Öğretim yöntem ve tekniklerinin dijital dönüşüme uygun aktarılması Akademi Başkanlığı için önemli ve proje de burada kritik bir rol üstleniyor.” diye konuştu.

Çalıştayda; ÖBA platformunun öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının kişisel ve mesleki gelişimindeki rolü, platformun tanıtım ve görünürlüğünün artırılmasına yönelik yöntem ve stratejiler, özel okullar dâhil olmak üzere tüm hedef kitlenin platformu etkili kullanımının teşvik edilmesi ve teknik altyapısının geliştirilmesi gibi konular ele alındı.

Üç gün süren çalıştayın sonunda, çalışma grupları tarafından konu başlıklarına göre hazırlanan sorular etrafında yapılan görüş ve öneriler rapor haline getirildi.

Paylaş

Bu yayın, IPA III Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi kapsamında, Avrupa Birliği’nin finansal desteği ile hazırlanmıştır.

Yayında paylaşılan görüşler hiçbir şekilde Avrupa Birliği ve UNICEF’in resmi görüş ve politikalarını yansıtmamaktadır.